Don't cry because it's over, smile because it happened.


HomeAboutFanficOneshots










Rilakkuma ♥

Annyeong ! I'm Opie , the owner of this Rilakkuma ♥ blog. Fell free to read my fanfics and oneshots. Just hover the header and click Fanfics.

WARNING ! COPYCATS ARE NOT ALLOWED.

Korilakkuma ♥



Kiiroitori ♥

© 2013 - Skins by IKA.
Big thanks to

Diyaa Dalam Hati Masih Ada Taman ( Pengenalan )
written by Opie on Sunday 4 December 2011
0 Comments

Assalamualaikum.. Ok.. Nk wat FanFic.. Hrap hrap laku.. ^__^



Sinopsis :


Kisah 2 orang kanak - kanak berumur 12 tahun , Nurul Nadia Amina atau dikenali sebagai Diyaa
( Wanny Minho ) dan Ahmad Haziq Fitri atau dikenali sebagai Haziq ( Ahmad Hazim ) yang bersekolah di SK Bandar Seri Putra. Perhubungan sosial mereka tidak sama seperti pelajar - pelajar yang lain. Mereka amat rapat sejak mereka kecil lagi. Lalu mereka berdua menimbulkan perasaan yang sama iaitu cinta. Tapi mereka hanya menyembunyikan perasaan itu dan hanya membuat biasa sahaja iaitu kawan baik.

Nurul Nadia Amina aka Diyaa

Gadis cantik yang selalu digilai pelajar pelajar SK Bandar Sri Putra. Tetapi , gadis ini juga ada kasarnya. Sesiape yang mengacaunya akan ' dibelasah ' cukup cukup sehingga orang itu tidak mahu mendekatinya lagi. Tetapi , tidak pada Haziq.Gadis ini juga datang dari orang yang berada tetapi telah dijaga oleh Nek Biah iaitu nenek Haziq sendiri. Mereka dibesarkan bersama sama.

Ahmad Haziq Fitri aka Haziq

Jejaka yang kurang tampan serta melibatkan diri di dalam ' Kongsi Gelap ' sekolah. Terlalu inginkan menjadi ' kepala kongsi gelap ' itu yang sekarang diketuai oleh rakan karibnya , Remy. Jejaka muda ini juga cik yatim piatu. Dari kecil dia dijaga oleh Nek Biah iaitu neneknya sendiri.

Aqilah Latifah aka Tipah ( Kim Na Na )

Kawan karib Diyaa , yang selalu mengetahui rahsia - rahsia Diyaa ini sangat iri hati kepada Diyaa kerana Tipah menyukai Haziq. Tetapi dia sedar , dia hanyalah gadia biasa. Selama ini , dia hanya berdiam diri. Tidak mahu Diyaa memarahi dirinya.

Cikgu Zakiah ( Syafiqah Muttalib )

Guru kelas Diyaa , Haziq dan Tipah yang garang sekali terutama nya Diyaa dan Haziq kerana suka bermain ketika dirinya sedang mengajar. Ganjaran pelajar - pelajar yang degil ialah berdiri di luar kelas sehingga kelas guru itu tamat.

Remy ( Nasuha Rodzi )

Kawan karib Haziq , juga ' kepala ' kumpulan ' kongsi gelap sekolah ' . Abang angkatnya yang menubuhkan kumpulan ini. Sehingga lah Remy berjanji pada Haziq , " Tunggu aku pindah sekolah dulu baru kau boleh jadi. " Remy juga menyukai Diyaa. Remy pandai berterus terang. 1 hari nanti dia akan beritahu Diyaa yang dia mahu menjadi teman lelaki Diyaa.

Khusyairi ( Faqihah Husni )

Kawan karib dan bodyguard Remy sejak Remy di tampar oleh Diyaa ketika Remy mengacau Diyaa dahulu. Khusyairi lah tempat Remy bercerita , menggantikan Haziq.


Nek Biah ( Ely Narisha )

Penjaga Diyaa dan Haziq daripada mereka kecil hingga 12 tahun hidup. Perempuan tua ini juga mengetahui rahsia ibu Diyaa iaitu Pn. Salmah. Perempuan tua ini juga telah berjanji kepada ibu bapa Diyaa supaya tidak memberitahu yang Diyaa ialah anak orang yang berada.

Pn. Salmah ( Aina TilaMania )

Ibu kepada Diyaa dan ' guru ' kepada Nek Biah supaya menjaga Diyaa dengan baik. Pernah berjanji kepada Nek Biah yang dia akan datang mengambil Diyaa tidak lama lagi. Ketika itu , umur Diyaa baru 11 Bulan. Dikatakan dia dan suaminya , Encik Jaafar akan ke luar negara untuk menyelesaikan kes - kes syarikat.

Encik Jaafar ( Fiqah Yasin )

Ayah kepada Diyaa. Dialah yang mengurus makan pakai Diyaa dengan memberi Nek Biah RM 10 , 000 berdasarkan cek kepada Nek Biah untuk menguruskan Diyaa dan Haziq.

Labels:

Post a Comment