Don't cry because it's over, smile because it happened.


HomeAboutFanficOneshots










Rilakkuma ♥

Annyeong ! I'm Opie , the owner of this Rilakkuma ♥ blog. Fell free to read my fanfics and oneshots. Just hover the header and click Fanfics.

WARNING ! COPYCATS ARE NOT ALLOWED.

Korilakkuma ♥



Kiiroitori ♥

© 2013 - Skins by IKA.
Big thanks to

Terukir Di Bintang ( Sinopsis )
written by Opie on Tuesday 29 May 2012
0 Comments


Assalamualaikum yu olllzz ! Yeah , kmbali kepade oneshot yng kedue ! Terukir Di Bintang.. Menarik x ? Hahaha.. ye lah tu.. :p



Sinopsis :

Izara Fathia ialah seorang gadis yang bercita - cita tinggi untuk ke bintang. Tetapi , apakan daya , tiada seorang pun di dunia ini tidak berani untuk ke bintang. Takut kepanasan. Dengan itu , tiap - tiap malam dia akan berada di balkoni rumahnya untuk melihat bintang di langit. Dia akan membentang tilam nipis dan baring di atas tilam itu semata - mata untuk melihat bintang di waktu malam. Kadang - kala , dia akan tertidur di situ akibat kepenatan.
Di suatu sudut lain , Adi Asmara merana akibat teman wanitanya pergi meninggalkannya. Hidupnya kini hanya diselubungi angin sedih. Waktunya hanya dihabisi dengan melihat bintang pada waktu malam. Pada waktu siang pula dia hanya duduk terperuk di dalam bilik tidak membuat apa - apa. Naik risau Pn. Fatini akan kelakuan anaknya akhir - akhir ini.
Mereka berjumpa di luar negara iaitu di Perancis. Seperi biasa , naluri cinta dari hati masing - masing sudah pun timbul. Hampir 8 bulan mereka bercinta. Namun , hasrat untuk mengahwini antara satu sama lain masih dikuburkan di dalam hati.
Izara Fathia Bt. Dato' Seri Razif -

" Jika aku ke bintang , aku akan memeriksa bintang itu. Kenapakah bintang itu terlalu indah buatku ? " kata Izara Fathia pada suatu hari. Cita - citanya ialah untuk pergi ke bintang. Mungkin di kalangan masyarakat pasti memikirkan bahawa Izara ialah gadis yang gila. Namun , dia tidak kisah. Dia tetap akan mencapai cita - citanya untuk pergi ke bintang.
Adi Asmara B. Muhammad Johari -

" Zana Zulaikha , aku benci engkau ! " jerit Adi Asmara sambil membaling sebingkai photo frame. Jelas menunjukkan bahawa gambar di dalam photo frame itu ialah gambar dia bersama Zana Zulaikha , bekas teman wanitanya. Pn. Fatini hanya menggeleng. Dia menyuruh anaknya itu supaya bersabar dan menenangkan diri di Perancis. " Mama akan booking ticket untuk kamu seorang ke Perancis. Harap kamu suka hadiah dari mama. " kata Pn. Fatini memujuk. Tanpa membantah , dia ke Perancis.
Nak bace ? Tunggu oneshot agi 1 siap.. :p

Labels:

Post a Comment