Don't cry because it's over, smile because it happened.


HomeAboutFanficOneshots










Rilakkuma ♥

Annyeong ! I'm Opie , the owner of this Rilakkuma ♥ blog. Fell free to read my fanfics and oneshots. Just hover the header and click Fanfics.

WARNING ! COPYCATS ARE NOT ALLOWED.

Korilakkuma ♥



Kiiroitori ♥

© 2013 - Skins by IKA.
Big thanks to

Lonely ( Sinopsis )
written by Opie on Monday 21 May 2012
0 Comments

Assalamualaikum ! Wa ! Oneshot ! Prtame kli wat ! Mmg la CS x abes agi.. Tpi klau tunggu abes , lme lgi kot.. :p



Sinopsis :

Nasha merupakan anak lorong yang hidupnya selalu dihina masyarakat. Ibunya , Mariani sudah lama meringkuk di dalam penjara akibat mengedar dadah. Ayahnya pula , Majid di hukum gantung sampai mati akibat membunuh. Kini , dia tiada hala tuju. Adiknya , Nana dan Natasya telah dijaga oleh anggota keluarga lain. Ingin menyewa rumah , dia tidak ada wang yang mencukupi. Setiap malam , dia hanya tidur di kaki lima. Terpaksa menanggung kesejukan yang amat. Kini , dia sudah tekad di dalam hati. ' Aku tiada masa hadapan. '.

Di suatu sudut yang lain , Puan Aini yang tidak mempunyai cahaya mata terpaksa menanggung derita. Suaminya meninggalkannya. Dia dilanda sedih yang amat. Jika dia mempunyai cahaya mata , dia tidak akan jadi begini. Tetapi dia tetap bersyukur. Dia tidak mahu menyalahkan Tuhan. Dia tekad akan menjayai kempen mencari anak angkat buatnya. Tidak kisahlah kanak - kanak , remaja mahupun dewasa , dia akan tetap mencari peneman hidup buat dirinya.

Kempen itu dijalankan. Nasha merasakan itu ialah peluang keemasan buatnya. Dia tidak sanggup lagi mahu tidur di kaki lima , mkan makanan yang dicurinya dan sentiasa dihina oleh masyarakat setempat. Lalu , dia memasuki kempen itu. Adakah Nasha berjaya menarik perhatian Puan Aini untuk dijadikan anak angkatnya ? Semua ini akan terjawab di dalam oneshot yang bertajuk ' Lonely '

Nasha -
Nama yang  tidak asing di dalam kategori anak - anak lorong. Anak lorong yang paling ganas serta menghadapi masalah yang paling banyak. Apabila mengetahui yang Puan Aini mahu mengambil anak angkat , dia terus memasukinya.
Puan Aini -
Jiwanya remuk apabila suaminya meniggalkannya. Lagi remuk hatinya apabila doktor mengesahkan dia tidak boleh mengandung gara - gara kanser rahim yang dialaminya. Hanya satu maklamat hidupnya , doktor bukan Tuhan !

Tungguuuu... 

Labels:

Post a Comment